Pareri Hostriver - Cum am pierdut un site cu 2600 de articole din cauza acestei firme de incompetenti ?

 Nu recomand aceasta firma, fiind una de incompetenti ! Alegeti in cunostiinta de cauza!

Am trecut prin experienta de a pierde un site cu 2600 de articole publicate, pentru ca aceasta asa zisa firma de hosting, mi l-a sters din greseala si ulterior s-a dovedit ca nu aveau nici un back-up!

In urma acestei experiente, mi-au scris pe ticketul de support ca le pare rau, si m-au invitat sa citesc in Termeni si conditii, unde scrie: Toti clientii sunt obligati sa realizeze periodic propriile backup-uri din panoul de control cPanel -> Backup si sa le descarce local.

Cum ar veni, ei fac backup zilnic, scrie in contract la servicii furnizate, scrie pe prima pagina BACKUP zilnic, dar daca le-a fost lene, sau altceva, te trimit la Termeni si conditii unde scrie ca trebuie sa-ti faci tu singur (obligat!!!).

Va descriu experienta mea mai in detaliu cu aceasta firma cu doi baieti si un calculator, numita firma de hosting, ca sa stiti cum alegeti in cunostiinta de cauza.

Intr-o zi de duminica, am trimis un ticket la ei, prin care am solicitat restaurarea unui magazin online (facusem un update la sistem si picase). Am indicat intr-o propozitie, in limba romana, ca doresc restaurarea unui backup pentru domeniu X (era un add-on).

Acesti incompetenti, de lene probabil, au restaurat un backup pentru tot contul de gazduire – adica 4 magazine online in productie si un site de articole ( cu 2600 articole publicate). Astfel, am pierdut 12 ore de email-uri si comenzi pe 4 magazine online. Din pacate pentru mine, acesta nu a fost apogeul situatiei.

Dupa restaurarea backup-ului pentru tot contul (magazine, bloguri, email-uri), au constatat ca la unul dintre site-uri, nu au nici un backup la baza de date. Evident ca au venit cu scuze puerile, cum ca a fost o eroare, zi de zi, luna de luna, un an de zile. Prin urmare, le pare rau, citeste Termeni si conditii unde scrie ca trebuie sa-ti faci Backup tu, in fiecare zi, ca nu e problema lor – daca ei nu au nici unul.

Astfel, am ramas fara un site cu 2600 articole, si 2 angajati concediati.

Lucrez cu mai multe firme de hosting: Hetzner, Spatiul, Romarg, Zooku. Am migat la ei in urma cu 10 luni, nu mai stiu cum i-am gasit. Dar asa ceva nu am mai intalnit.

La Reclamatii nu raspund, banuiesc ca nu au ce sa raspunda. O sa-I actionam in instanta pentru recuperarea prejudiciului si incercam ceva si pe la autoritati (ANSPDP pentru integritatea datelor, ANPC – Reclama mincinoasa Backup zilnic, Co. Vrem sa vedem daca o firma de hosting care iti sterge site-ul ca asa vrea ea, si n-are nici un backup timp de 10 luni, poate sa scape numai ca a scris la Termeni si conditii ca trebuie sa-ti faci tu singur Backup, in fiecare zi.

Comentarii

  1. Mai jos, cuprinsul plangerii inaintate catre ANPC, in vederea incetarii practicilor de reclama inselatoare.

    CATRE
    AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORULUI, ANPC Bucuresti

    Va solicitam prin prezenta scrisoare sa luati masuri pentru incetarea practicilor comerciale inselatoare, practicate de societatea comerciala HOSTRIVER TECHNOLOGY SRL, Cluj Napoca, Str. Iuliu Moldovan Nr 10. Aceasta societate comerciala, specializata in gazduirea datelor, promoveaza pe paginile sale web, gazduite la adresa hostiver.ro, reclama inselatoare constand in oferirea serviciului de Backup pentru datele gazduite, astfel:
    1) Web Hosting cu suport 24/7, Virus Scan si BackUp zilnic în 3 locatii.
    2) Backup zilnic gratuit la toate datele tale, pentru ca tu să fii în siguranță.
    3) In pachetele de servicii, se specifica: Backup zilnic
    In realitate, in contractele incheiate cu clientii – si in termeni si conditii – postati pe site-ul acestei societati, sunt inserate urmatoarele clauze:
    Backup-urile sunt realizate zilnic atat la fisiere, casute de email cat si la baza de date prin intermediul solutiei de backup oferita de catre compania R1Soft, pe storage extern. Totusi nu oferim nici o garantie pentru integritatea backup-urilor,
    Toti clientii sunt obligati sa realizeze periodic propriile backup-uri din panoul de control cPanel -> Backup si sa le descarce local. Furnizorul nu este responsabil in nici un mod pentru pierderea informatiilor gazduite pe servere ...
    Nu putem fi considerati responsabili pentru daune cauzate de nedisponibilitatea temporara a serverelor noastre, oricare ar fi motivul care cauzeaza acest lucru. Aceasta prevedere include si daunele rezultate din deteriorarea sau pierderea datelor.
    Aceste clauze contractuale contrazic practic reclama inselatoare prezenta pe pagina de prezentare, deoarece:
    - Clientul este obligat sa-si realizeze propriul Backup si sa si-l descarce local
    - “Pentru ca tu sa fii in siguranta” este practic o minciuna sfruntata, deoarece - Furnizorul nu este responsabil in nici un mod pentru pierderea informatiilor gazduite pe servere ...
    In speta noastra, precizam ca avem un cont de gazduire la aceasta societate, din luna decembrie 2021. In acest cont gazduim 5 site-uri: 4 magazine online si un site de articole.
    In data de 18.09.2022 am solicitat restaurarea unui backup pentru site-ul cafea-prajita.ro , (un add-on la contul de gazduire) conform ticketului de mai jos:

    Este evident pentru oricine, ca am cerut restaurarea site-ului cafea-prajita.ro!
    Din motive care tin de incompetent, indolent, si lipsa de respect fata de datele clientilor, acesti asa zisi Furnizori de hosting, au restaurat intreg contul de gazduire – 4 magazine online, conturile de email pentru acestea, si site-ul de articole: recordnews.ro
    In urma restaurarii, asa zisii Furnizori de hosting, au constatat ca nu au backup functional pentru site-ul de articole: recordnews.ro.
    In urma reclamatiei transmise, am primit urmatorul raspuns de la Hostriver:
    Nu putem fi considerati responsabili pentru daune cauzate de
    deteriorarea sau pierderea datelor, clientul avand responsabilitatea de
    a-si pastra local o copie a datelor.

    Avand in vedere faptul ca dvs. sunteti responsabil de toate datele pe
    care le detineti si administrati, aveti obligatia de a efectua copii de
    siguranta.

    HostRiver nu va poate oferi despagubiri pentru nerespectarea
    responsabilitatii dvs.


    Va rugam sa analizati situatia prezentata si sa ne comunicati masurile intreprinse.


    Cu respect,

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu